vrijdag 2 april 2010

Van Dulle Griet tot weg met de raketteketet

Vandaag gaat de laatste Bomspotting door op de basis van Kleine Brogel in Peer. Burgerinspecteurs gaan op zoek naar illegalen. Illegale kernraketten wel te verstaan.

Ditmaal zal ik er wegens familiebezoek uit Mitteleuropa niet bij zijn. Ik steun de actie dan maar via deze blog. En ik hoop dat iedereen het - zoals de vorige keren - vreedzaam houdt.

Ik heb al eens meegedaan aan een bomspotting, toen honderden massaal de luchtmachtbasis van Kleine Brogel betraden. Maar ik zweer het. Ik heb zelf niet 'den draad' gedaan, heb dus geen stap op militair domein gezet en ben als brave burger buiten én uit de handen van politie en leger gebleven. Ik heb wel 'de hoop gevuld'. Als burger sta ik nog steeds op mijn democratisch recht om die atoomraketten de wereld uit te willen. Trouwens, ik heb ook al eens - samen met tientallen anderen - bij de Gentse politie klacht ingediend tegen die raketten. Zonder gevolg.

Om dul van te worden? Ach, laat ons er maar mee lachen. Van Dulle Griet tot weg met de raketteketet! Ik ga morgen paaseieren rapen. En die komen niet van de raketten, maar van de paasklokken. Zwaarden omsmeden tot ploegscharen. Raketten omsmeden tot klokken.

Monument van het nutteloze wapen (Net voor de ontsluiering - Gent, 20.03.2010)

Van Dulle Griet tot 'Weg met de raketteketet!' (Dulle Griet - Gent, 20.03.2010)


www.bomspotting.be

Geen opmerkingen: