zaterdag 15 december 2007

Fietspunt Gent Sint-Pieters

In de Voskenslaan 27 huist sinds najaar 2007 Max Mobiel met het Fietspunt Gent Sint-Pieters . Met dat initiatief willen de verenigde Gentse, federale en Vlaamse overheden, samen met de NMBS, het gebruik van de fiets in combinatie met het openbaar vervoer bevorderen.
Medewerkers Max Mobiel (Foto Max Mobiel 03.10.2007)
Waarvoor kan je er allemaal terecht? Fietsstallingen in de stationsbuurt, fietsenverhuur.... en fietsreparaties wat mij op dit moment het meest interesseert.

Niets vervelenders in de winterperiode dan een lichtinstallatie op je fiets die het niet doet. En de jongste weken deed mijn louter-trapkracht-lichtinstallatie-zonder-batterijen het één op de twee keer doodleuk niet. Behoorlijk stresserend. Gevaarlijk sowieso. Maar ook niets belachelijkers dan net op zo'n moment gevangen te worden in een sensibiliserende of preventieve of repressieve politiefuik. En dan maar schaapachtig aan die politievrouw of -man uitleggen "maar daarnet brandde mijn licht nog!". Dat zeggen ze allemaal, mijnheer. Zoek een ander excuus.

Gelukkig is er nu ook een Fietspunt waar je terecht kan voor kleine fietsherstellingen. Woensdagnamiddag mijn fiets daar binnen gestoken, donderdagvoormiddag mocht ik er al om. Fietslicht definitief hersteld (alle slagen licht), versnellingen wat bijgesteld, zadel vastgezet, banden opgepompt. Voor 9 euro en een beetje. Service, mannen! En dat elke werkdag van 7 tot 19 uur.

Fietsers en fiets-treinpendelaars, allen daarheen!

www.max-mobiel.be
Fietspunt Gent Sint-Pieters

Geen opmerkingen: