woensdag 12 september 2007

Ja! voor mij een bedrijfsfiets


Drie op de tien bedienden, zo'n 512.000 werknemers, beschikken over een firmawagen die ze zowel voor het bedrijf als voor eigen verplaatsingen mogen gebruiken (De Gentenaar 12.09.2007) .

In totaal zijn er ruim 674.000 wagens ingeschreven door ondernemingen : een kwart voor uitsluitend bedrijfsgebonden verplaatsingen, driekwart dus voor dubbel gebruik. Jaarlijks komen er minstens 20.000 bedrijfswagens bij.

Jaloers, ik? Neen! Ik klaag niet. Ik trein, op kosten van mijn werkgever, gratis naar mijn werkplek in Brussel en ik toer in Brussel gratis met het openbaar vervoer. En ik krijg ook nog een fietsvergoeding. Weliswaar net voldoende om de onvermijdelijke herstellingskosten aan mijn eigen fiets te betalen, maar het gezondheidsaspect is op zich al incentive genoeg. En ik zit tenminste niet in de file voor mijn werk.

Ik wil alleen maar zeggen, zo'n schattig plooifietske voor de trajecten thuis-station-werkplek en terug (de voor- en natrajecten zogezegd) en voor tijdens de middagpauze in Brussel en nadien voor privé-gebruik. Zou ook wel leuk zijn. Ja! geef mij maar zo'n bedrijfsfiets :-)

Geen opmerkingen: