donderdag 13 januari 2005

Eindelijk rookvrij



Rookcabine voor mijn rokende collega's (Foto : Smoke Free Systems)

Dankzij de wetgeving die roken op het werk per 1 januari 2005 verbiedt, kan ik eindelijk rookvrij werken. En ik ben daar zéér gelukkig mee. Want ik zag er van af. Ik werd er ziek van. Zelf ben ik al jaren van de sigaret, maar ik bleef veroordeeld tot passief roken tijdens mijn job.

Ik deel mijn werkplek met twee goede collega's…waarvan één verstokte roker. Hij kon het niet laten. Mijn werkgever ondernam onvoldoende initiatieven om de niet-rokers een rookvrij kantoorklimaat te garanderen. Flauw en zwak, inderdaad. Uiteindelijk zorgde de wetgever voor de ultieme stok achter de deur. Zo zie je maar waarvoor de politiek allemaal nodig is.

De tijden en ook wel de geesten zijn gelukkig veranderd. Er is nu een anti-rookprogramma op mijn werk, inclusief rookcabines zoals op de foto hierboven. Het is hard voor de rokende collega's, maar ik bewonder toch hun moed en discipline om de werkplek rookvrij te houden.

Geen opmerkingen: