vrijdag 24 september 2004

De Thaise connectie van CdH




“Waarom” - is de vraag die nu op ieders lippen brandt - “waarom liggen de Franstalige christen-democraten van CdH nog steeds dwars in het DHL-dossier”? Mijn antwoord is simpel. Omdat er donderdag iets mis gelopen is met hun Thaise connectie. Ga ik nu JMDD achterna met zijn beschamende vertoning over Thailand, zijn volk, zijn leiders? Neen, wel integendeel. Ik schat de Thai veel te hoog. Maar ik verklaar mij nader over die fameuze connectie. De CdH van Joëlle Milquet vergadert donderdagmiddag in de Tweekerkenstraat over DHL. Het loopt tegen enen en ze krijgen honger. Het mag wat consistenter dan broodjes zijn. En dus gaan ze exotisch en bestellen ze één en ander bij een spicy meeneem-Thai in de betere rand van Brussel….maar dus ver weg van het centrum. En dan loopt alles in de Oriëntaalse soep, de taxichauffeur is niet vertrouwd met Brusselse verkeersknoop…en de Franstalige christen-democraten moeten zeker een uur langer op hun warm (?) eten wachten. De CdH’ers in een slecht humeur natuurlijk. Et voilà, geen akkoord! Die chauffeur heeft niet beseft dat hij ’s lands belang in zijn handen (zijn stuur) had.

Hoe ik dat allemaal zo precies weet? Uit welingelichte bron natuurlijk. De wereld is klein. Overigens kan ik iedereen de Thaise soep met citroengras aanraden!

Geen opmerkingen: