vrijdag 28 mei 2004

Te land, te water....op elektriciteit




Al met de elektroboot (gratis) gevaren van de achterkant van de Vooruit - met tussenstop aan de Ketelvest - naar de Graslei, of omgekeerd? Moet je beslist eens doen! Naar aanleiding van haar vijfjarig bestaan demonstreerde de vzw Elektroboot op zaterdag 29 mei op de Korenmarkt allerlei milieu- en energievriendelijke vervoermiddelen, van elektrisch aangedreven auto’s en scooters, tot boten en bestelwagens.

Ik ben een kijkje gaan nemen. Hoe het nu precies zit met de kostprijs en de ecologische voetafdruk moet ik nog eens rustig uitzoeken. Ik plan ook niet zo onmiddellijk een aankoop van een voer- of vaartuig. Wat ik wel weet is dat het elektroboottraject Vooruit-Graslei het meest rustige openbaar vervoer in Gent is. En een elektrische quasi geruisloze stadsbus heb ik liever dan een lawaaierig en walmend gevaarte voor mijn fietsstuur.

Dus toch maar volgen wat de vzw Elektroboot , de evstart, de Buzz.e-scooter en Lenoir Solar bvba ons te bieden hebben.

Geen opmerkingen: